söndag 26 januari 2014

Liten titt på sovrummet

På inredningsfronten går det långsamt framåt. Dels för det jag nämnde i förra inlägget och dels för att vi inte riktigt haft tid och ork att börja på med den biten än. Vi har fortfarande massor av lådor ouppackade och en del av grejerna har vi inte ens nån plats för än (bl.a. står nån form av bokhylla på inköpslistan). Sen har vi ännu inga tavlor på väggarna och heller inga gardinstänger. För tillfället har vi inte ens taklampor i alla rum. Vi har ingen brådska nu när vi väl fått flytta in. Det känns bra att känna efter lite innan vi börjar smälla upp saker på väggarna.

Jag tänkte i alla fall ge er en liten titt på vårt sovrum (inte heller det är klart). Väggarna i rummet är målade i två olika gråa nyanser, den ljusare Tikkurilas Piazza och den mörkare fondväggen Tikkurilas Valamo. Jag är riktigt nöjd med färgerna, även om jag också kunde tänka mig en aningen mörkare färg på fondväggen. Sänggaveln har sambon själv, enligt mina önskemål, snickrat ihop redan till vår förra lägenhet och den ville jag absolut ha med hit till huset. Garderoberna är så gott som färdigt inredda, men som ni ser bredvid dem finns det också i detta rum en del extra byggrejs kvar.
 


 
 
Lyhyesti suomeksi: Sisustusrintamalla etenemme hitaasti. Meillä on vielä paljon muuttolaatikoita purkaamatta ja osalle tavaralle ei ole vielä edes paikkaa (mm. kirjahylly on ostoslistalla). Nyt kun pääsimme muuttamaan, meillä ei ole kiire sisustamisen suheen. Tuntuu ihan hyvältä ottaa asiat hitaasti ja tunnustella mitä haluaa. Ajattelin kuitenin näyttää muutaman kuvan makuuhuoneestamme (myös se on keskeneräinen). Seinät ovat Tikkurilan sävyt Piazza ja Valamo (päätyseinä). Sängynpäädyn mies on itse nikkaroinut minun toiveeni pohjalta edelliseen asuntoomme ja sen halusin ehdottomasti mukaan tänne taloon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din åsikt! Kiitos mielipiteestäsi!