tisdag 17 september 2013

Inredningsprodukterna

Igår fick vi äran att bära in inredningsprodukterna, dvs. målarfärger, spackel, kakel och diverse andra tillbehör (3 lavar). Vi får tacka lilltjejens fadder som skötte henne, så vi fick bära ifred (kiitos R!). Idag kollade jag ännu igenom leveransen och det mesta blev rätt vad jag kan se, förutom att två målarburkar hade fått fel nyans. Vi fick Tikkurilas Talvi istället för Viikuna, ganska stor skillnad (även om de har nästan samma färgkod)! Nej, det är inte vi som märkt i fel färgkod, felet har skett nån annanstans. På fraktsedeln står det t.o.m. Viikuna, men fel färgkod. Nå, det är säkert ingen stor sak att rätta till. Annars måste jag bara säga att jag är såå nöjd med vårt stora golvkakel! Vi hade ju bara sett det i verkligheten i storleken 10x10, så lite nervös var jag nog för hur det ser ut på en större yta. Men det ser ut att bli riktigt som jag tänkt mig! 
 
 
Golvkaklet är Ragnos Concept i färgen Greige, storlek 30 x 60 cm
 
Lyhyesti suomeksi: Eilen pääsimme kantamaan sisustustuotteet taloon. Tarkistin vielä lähetyksen tänään ja näyttää siltä, että kaikki muu on mennyt oikein, kahta väripurkkia lukuun ottamatta. Saimme Tikkurilan värisävyn Talvi, Viikuna-värisävyn sijasta. Sain myös todeta, että valitsemamme isot lattialaatat olivat ihan oikea valinta, olen niihin niin tyytyväinen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din åsikt! Kiitos mielipiteestäsi!